Entebbe - Lake Nabugabo

27 september 2017 - Lake Nabugabo, Oeganda

Het is pas onze derde dag in Afrika, maar we hebben al een heleboel beleefd. Op het vliegveld konden we in onze prachtige auto stappen en op zoek gaan naar onze eerste B&B. Volgens Google maps was t maar 10 min rijden, maar wij hebben er zo'n 3 uur over gedaan :D. Het stond nergens aangegeven en een hele behulpzame Oegandees (ze willen je hier trouwens allemaal heel graag helpen) probeerde ons de weg te wijzen, maar wist uiteindelijk zelf ook niet waar t was. Uiteindelijk zijn we eerst maar een simkaart gaan kopen, zodat we kunnen bellen en internetten en toen kwam de eigenaar van de B&B naar ons toe, want die was gestuurd door de behulpzame Oegandees van eerder, vet lief!
Tussendoor hebben we trouwens wel echt onze ogen uitgekeken. De mensen leven op straat, overal lopen koeien, kippen en geiten. En er wordt veel gezwaaid naar ons en mzungo geroepen. Vooral bij de kinderen zagen we de ogen oplichten als we langs kwamen.
In de B&B hebben we genoten van onze luxe douche (wel een beetje koud) en daarna zijn we al snel gaan slapen. Reizen is best vermoeiend.

Dag 2 was indrukwekkend. Eerst hebben we nog even door Entebbe gewandeld en daarna zijn we begonnen aan onze eerste echte roadtrip. Soms waren de wegen geasfalteerd en kon je toch zeker 90 km/uur rijden, maar het grootste deel was over zandweggetjes met heel veel kuilen. We hebben een heleboel mini dorpjes gezien en naast de weg wordt overal eten verkocht. Daarnaast weer veel koeien en geiten gezien. En we zijn de evenaar gepasseerd! Woehoe, voor ons de eerste keer op het zuidelijk halfrond.
Na een uurtje of 4-5 arriveerden we bij onze bestemming: lake Nabugabo. Een rustig meer met veel fluitende vogels. Daar hebben we een paar mooie vogels gespot, een mooi begin van het dieren spotten dachten wij. Maar de grootste verrassing kwam toen we uit de douche kwamen, want ineens stonden we tussen de apen. Stomverbaasd waren we. Maar t was prachtig om te zien. 's Avonds hebben we een speciaal voor ons gevangen vis gegeten, hmmm. Toen nog een spelletje en lekker slapen.

Nu zitten we na ons 3 gangen ontbijt (fruit, cornflakes en toast met ei) uit te buiken in het toilet gebouw terwijl het buiten stormt. Als het zo droog is gaan we snel ons tentje inpakken en dan op maar lake Mburo.

Heel veel liefs vanuit Afrika! Wij genieten met volle teugen! Foto's volgen bij betere internetverbinding :)

1. Danitsja:
    27 september 2017
    Klinkt super! Wat gaaf zeg die apen, geniet ervan xxx
  2. Martin Snaterse:
    28 september 2017
    mooie indrukken. Ik ben heel benieuwd naar jullie vogels!